Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Sprint-DM

Kategori: Allmänt



På förmiddagen tränade jag styrka i gymmet. Denna gång fick jag sällskap av en liten tjej i 4-års åldern som storögt följde varje rörelse och utförde densamma utan vikter. Hon var speciellt fascinerad av stretch och genomförde alla övningar med bravur.

På kvällen var det dags för Sprint-DM. Det blev oväntat mycket skog, vilket gjorde det hela lite roligare! Jag gjorde ett stabilt lopp men bommade väl totalt 30 sekunder på kontroll 1och 4. Till första kontrollen gjorde jag en stressbom, fick se en skärm och sprang dit. Det var en sten, jag skulle ha ett vattenhål.....Till fyran hamnade jag lite snett och blev lite osäker men ingen kontrollbom.

Camilla Berglund från SAIK vann i överlägsen stil, imponerande. Jag var 4 minuter efter och hade inte klarat den tiden med pigga ben, snitslad bana och hare. Placeringsmässigt hamnade jag mitt i fältet vilket känns OK. Jag var inte speciellt pigg i benen men det var inte heller att vänta eftersom jag tränat väldigt mycket löpning de senaste 10 dagarna. Sprint-DM var ett kvalitetsträningspass inför Hälsingland!

Idag blir det ellipsmaskin och lång stretch. Imorgon är det dags för OL-intervaller och födelsedagskalas!

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Hej, Träna på när jag inte är på plats brukar det ju gå bra.

    ps Tacför den trevliga festen ds

    2006-05-23 | 20:16:07

Kommentera inlägget här: