Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

10 km

Kategori: Träning

Som ni vet hade jag som mål under vintern att springa 10 km på 45 minuter. Det målet fick jag gräva ner i nån lerhög och istället snyta snor och äta socker för att överleva. Nu har Sara erbjudit sig att passa A på torsdag, vilket betyder att både jag och han där hemma får möjlighet att springa 10 km tävling.
 
Friskusloppet sprang jag även förra året på typ 48 minuter. Jag minns att det gick OK och att jag tappade mycket på slutet. Men vad var jag i för form? Kommer jag att kunna springa fortare i år? Ingen aning faktiskt! Men jag gissar att det är där någon stans mellan 47-49 som jag kommer att landa. En typisk Sofiatid. Tyvärr fins inga möjligheter alls att närma mig 45 minuter. Jag är för dåligt tränad. Målet kvarstår dock och kommer att arbetas med under vintern 2013/2014. Nu är fokus på orientering. Eller ja- inte fram tills på onsdag. Nu är jag löpare i 2 dagar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: