Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vad jag älskar med träning

Kategori: Träning

Jag älskar mjölksyra, jag älskar total trötthet. Jag vill spränga gränser och träna hårdare än någonsin tidigare. Jag vill känna att träningen gör mig stark och oslagbar. Jag vill ha maxpuls och brännande känsla i benen. Jag vill somna med det välbekanta pirret i benen som man belönas med när man ligger nära gränsen för vad kroppen klarar. Jag vill uppleva formtoppning, lätta ben och flow. Jag vill återigen känna att jag har gjort precis allt jag kan för att bli så bra som möjligt.

Just nu är jag långt borta från dessa känslor och träningen handlar mer om att må bra och motionera med måttliga pulser och utan adrenalinpåslag. Och så kommer det vara ett tag framöver. Just därför finns heller ingen inspiration till att blogga. Det är inte riktigt samma sak att skriva om joggingturer eller benstyrka utan vikter.

Motivationen finns dock kvar och just nu växer den sig starkare och starkare och min målsättning är att vara tillbaka, bättre än någonsin, till SM 2011. På hemmaplan.

Tills inspirationen återfinns hittar ni mig på funbeat.

grässkydd

Kategori: Träning

Igår bestod träningen av styrka. Frågan är om det inte var en större fysisk utmaning att plocka upp grässkydd i 2,5 timmar? Det kändes så i alla fall.

Idag skall jag utmana knopp och kropp med lite orienteringsintervaller.

Jag är hemma.

Kategori: Träning

Semestern är över för den här gången och har varit oförskämt bra.

Jag har upplevt mer mygg än vad jag trodde var möjligt.
Jag har bilat mer än 500 mil.
Det är kallt i fjällsjöar.
Jag har hittat champagneglas i en fjällbjörk.
Jag har kastat diskus för första gången i mitt liv och spjut för andra.
Jag har hittat en chokladkaka i ett sameviste.
Mina vänner tror högt om min fysiska standard.
Jag har spottat tandkräm på en groda.
Jag har sprungit ett bra O-ringen.
Jag har läst och läst och läst ute på ön.
Jag är lite småkär i norrlands inland.
Jag har bott i en trädkoja. 5 m2, 5 meter upp i ett träd.
Blattniksele är en oväntad civalisation i skogen.
Jag har sprungit backintervaller både i Måttsund och på Ormberget.
Jag har cyklat på Arcus.
Det går att kasta spjut rakt in i ett träd och få det att fastna där.
Champagneflaskor växer i fjällbäckar.
Jag har fiskat en hel dag utan att få fisk.
Jag har bommat 1 timma på bäckförgreningen på fjället. Försökte läsa en 100000-del som en orienteringskarta.


Jag har haft en bra sommar. Det kommer bli en bra höst!