Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Shortsträning

Kategori: Träning

Börjar gilla det här med att springa i shorts och kortärmat, hoppas att det håller i sig hela semestern också. 3 veckor kvar innan det är dags att vara ledig och bli proffs.
I helgen var det dags för träning i mina hemmamarker igen. Var väldigt sugen på en fin intervallslinga och lurade med han där hemma dit men det slutade med att vi båda insåg att det skulle bli jogg idag. Blev en timmas löptur i delvis underbar skog.

Efter drygt tio timmars sömn (tack för det!) var det dags för långpass och jag fick mamma att skutsa mig 5 km söderut och trotts att det inte är så långt bort så sprang jag första halvan i "helt okända marker". Det finns en gammal orienteringskarta där nere som inte är reviderad på typ 25 år. Jag hoppas att de tar tag i det snart för oj vilken fantastisk skog det finns där nere.

I början kändes allt bara kolasegt men efter 30 minuter bestämde jag mig för att sluta gnälla och trycka upp både fart och höft och ser man på, det kändes lite bättre och sista halvan var helt OK.

Tyvär känner jag mig fortfarande trött och lite sliten så det får bli 2 vilodagar från löpning nu. Förhoppningsvis blir det milopp på torsdag. Vi skall bara lösa barnvakt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: