Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Snorjobbigt

Kategori: Träning

Det har inte blivit så mycket intervaller sista tiden då jag ständigt känner mig lite sliten. Tänker att det borde ha med sömn att göra men är osäker. Igår var det i alla fall dags att trycka på lite och jag bjöd mig själv på 5*1 km med 2 minuters vila. Jobbigt. Började i kallebäck och slutade i Skatås vilket innebär att jag skall springa en del uppför. Oundvikligt. Det fanns inte heller tid för en lång uppvärmning upp för alla backar utan snarare tvärtom. 8 minuters jogg och sedan pang på med stegrande intensitet. Första som lite uppmjukning för vad som komma skulle. Första blev uppför-småstig- uppför. Inte så brant men ändå. 5:58. Andra blev plattare och mest grusväg. 5:10. Tredje blev uppför, brant nerför, brant upför. 5:58. Fjärde bjöd på lätt utför (ah mumma!) och sedan lätt uppför 4:58. Sista bjöd på 50 % nedför, 45 % platt och 5 % knix. 4:35.
 
Jag har en bit kvar till sub 5/km på Lidingö. Pulserna var lite för låga men benen svarar inte och jag hoppas att semester och lite mer sova skall råda bot på det problemet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: