Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Träna/sova/äta/vila/utevecklas

Kategori: Träning

Ibland är det svårt att hitta balansen mellan träna-äta-sova-vila. Och hinna göra annat ibland. I helgen hade jag som vanligt tänkt mig kräma på bra med träning. Fredagen blev lung. Först dryga timman distans med lite naturpasskontroller och sen en och en halv timmas promenad med pappa i skogen för lite orienteringsteknik. Kände mig inte alls pigg.
 
Lördagen inleddes på friidrottsbana och med konceptet 3*200 meter, 2*400 mteter, 1*600 meter, 1*400 och 3*200 meter. Vilan lika lång som intervallen (i avstånd). Inledde med löpskolning som kändes helt kass och förväntningarna var låga. Det blev dock ett helt OK pass där jag sprang OK. Blev lite stressad av den långa vilan och kanske inte riktigt tog det tillräckligt lugnt ibland. Sen följde hem- dusch - lunch- in i bilen- köra fort- titta på pappas segelflygning- bil- fika på tabergs topp- Venlakik- och så pass två.
 
Förkortad medeldistans "masstart" med han där hemma. Hade innergaffel hela vägen och kunde jogga hem segern med en minuts marginal efter att ha sett han där hemma bomma bort segern på slutet.Skönt. Och kroppen kändes OK! 21 minuter i högt tempo var lagom dos som pass två.Han där hemma fick springa omväg hem som straff.
 
Söndagen var tänkt långpass men efter lite fixande på morgonen var klockan ganska mycket och tröttheten efter Jukola kom ifatt. Det fick bli en allidinask och vilodag. Förmodligen smart men tråkigt.
 
Jukola ja. Vilken grej. Såg förstasträckan och när vi noterade lampstrulet på första tappade man liksom sugen lite men när vi sen började plocka på andra var det svårt att somna. Men sömnbristen är ett faktum och mitt under sträckan somnade jag in. Tur att A har lite vett och klockan 04:15 drog han igång väckningsprocessen och nu var det inte läge att sova så på med datorn och följa upplösningen. Spännande och kul! Heja GMOK.
 
Idag hoppas jag hinna med mer träningen än vad jag kommer att hinna. Måste prioritera. Svårt att välja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: