Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Rätt sida snöret

Kategori: Träning

Målet med dagens träning var 5-7 st (2-1-30) med lika lång joggvila. Målfart 4:25. 
 
Efter morgonens cykeläventyr lockade inte kylan ute utan jag bet ihop och gick in. Värmde upp i 10 minuter och körde första setet (2-1-30) i 4:25 tempo med 1 % lutning. Under vilan hoppade jag av bandet. Sänkte till 6-tempo, joggade tills det var 15 sekunder kvar. Hoppade av och matade upp bandet inför nästa intervall. Funkade hyfsat, På den korta vila (30 sek) hoppade jag av bandet och småjoggade bakom bandet. Körde en till i 4:25 tempo innan jag ökade till 4:22 och 4:20. Sista körde ja 2-minutaren i 4:18, 1- minutaren i 4:17 och sista 30 i 4:15. 
 
Ett OK pass. Lättare att hålla tiderna inne såklart. Är mest nöjd med att jag faktiskt sprang på vilan. När jag kör ute blir jag lätt gåendes. Det är ju så skönt att gå. Gjorde ju 10 km på 51 minuter idag. Inklusive uppvärmning, nerjogg och vila. Inte så illa pinkat. 
 
Ikväll väntar pass 2, (eller 3 beroende på hur man ser på cykeläventyret). Skvaller löpning med Sara. Aldrig fel. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: