Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

ordningen återställd

Kategori: Träning

Uppgång 05:30. 
 
Igår bjöds på backintervalller. Känner mig trött och sliten och insåg att efter det här får det bli vilodag. inledde extremt kontrollerat på 3.30. Tänkte att jag kan springa fortare än såhär. Andra på 3:31, fast det kändes mycket snabbare. Tredje på 3.32. Går dåligt det här med negativ split men med tanke på hur backpass brukar se ut är jag nöjd. Blir själv på fjärde då mina kombatanter är nöjda för dagen. Segt och svårare att kämpa. 3:34. Tänker att sista ska minsann gå snabbare. Halvvägs ner i backen möter jag klubbens stjärnor på väg upp för sin femte. Utan att tänka slänger jag mig in i backen 5 meter före dem och grisar för allt jag är värd, ska hålla undan. Ska. Ska. Ska. Och det gör jag. Kul! Hinner inte med att pilla på klockan men uppskattar den till 90 sekunder. Blir lite mer upprymd och får höra att de skall köra en till. Vänder strax innan vi är nere och låter dem jaga. Shit vad mjölksyra jag har överallt. Varför gav jag mig in i det här. Ska jag kliva av? Fast det verkar ju vekt. Nu har jag ju antagit utmaningen. Hör tung andhämtning bakifrån och försöker öka men det känns som benen bara slirar. Kämpar och sliter. Det ska gå. Bara sista knixen och fortfarande ingen framför mig. Försöker öka men det går inte. Når toppen först. Mjölksyran rinner ur öronen. Lyckan är fullkomlig. Älskar träna. Älskar kampen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: