Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Nej och nej

Kategori: Träning

Ett litet nej för att jag är utan funbeat i 2 veckor. Så blir det när man byter mailadress men inte kommer åt den på ett tag. Så nej, jag har inte slutat träna men jag kan inte logga något. 
 
Ett stort nej för att jag på tredje enminutaren fick gå av bandet då det högg till i vaden. Känns ganska ok nu så jag hoppas att det inte blir något av det. 
 
Passet började med 30 st 20-20. Lite ovant och jag började i 4:40 men fick snabbt sänka tempot till runt 4 och började ana att kanske bandet inte var så bra kalibrerat. Fortsatte öka tempot och landande med de sista intervallerna i 3:20. Hade varit kul om det stämde. Ett helt OK pass där jag verkligen fick springa fort men ändå kontrollerat och även om bandet var väl optimistiskt så var farten hög större delen av passet. 
 
Kändes tyngre att dra igång 1-minutare efter det och jag startade i 4-tempo (eller vad det nu var för tempo). Jobbigt och kändes som evighetslånga intervalller. Under tredje när det var 10 sekunder kvar högg det till i vaden. Jag klev av direkt och gick lite. Kändes inte så farligt men som tur var stod han där hemma på bandet brevid och hindrade mig från att springa vidare. Smart. 
 
Nu blir det att vänta ut och se hur det känns ikväll. Av den planerade löpskolningen blir det intet och det får bli vilodag imorgon. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: