Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Kall träning.

Kategori: Träning

Termometern kryper neråt. Igår visade den -9 grader när jag gav mig iväg för att bråka mig igenom 3*10 minuter tröskel med den reviderade vilan 2 minuter. 10 minuter är en evighet och det är svårt att tänka intervall utan för min del handlar det mer om att tänka flyt, utan att för den skulle bli bekväm. Enligt träningsplanen. (Jack Daniels) var målfarten 4:48. Förstod att det inte skulle vara möjligt i kyla och snöundelag och satte målet till under 5. 
 
Första var i princip helt platt på cykelväg. Hyfsat underlag men lite stelt att komma igång. Kämpade på och fösökte få tiden att gå. Kändes lite snabbare än vad det blev 4:57. 
 
Andra fick jag plocka några höjdmeter men det kändes bra. 5:05. 
 
Sista var jag riktigt taggad. Sugen på att springa fort. Och det kändes fort. Hittade en tjej att jaga, tog in lite grann hela tiden men tyvär vek hon åt fel håll. Fick kämpa själv och gjorde det ganska bra. Mötte en idiot i shorts. Shorts. Kunde inte fokusera på vad han hade på sig i övrigt. Blicken fastnade på de bara benen. -9 grader. Varför? Åter mitt itt fokus. Sista knixen jobba med steget. 4:55. 
 
Betyg Nja. Känslan var ju bra. Bättre än på länge men hade gärna sett några sekunder snabbare tider. Jag vill vill vill springa sub 45 och då behöver den här typen av intervaller gå på i närheten av 4:30. Ska bli spännande och se vad klockan säger nästa vecka när det blir löpning i shorts och linne och utan snö. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: