Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det flyter på.

Kategori: Träning

Träningen har gått bra ett tag nu. Frånsett en vecka i jul har jag kunnat träna enligt plan och med mycket löpning. Förra veckan sprang jag 6 timmar och körde 1 timma styrketräning. En bra vecka. Visst har jag tränat mer tidigare år men det är ganska mycket högintensiv träning för att jobba på farten och framförallt är det 100% löpning när det gäller konditionsträning.

Det känns dock som jag är en bit från målet att göra milen på 45. Visst gör jag grymma träningspass då och då och visst blir en del träningspass långsammare än normalt på grund av snö och kyla men jag är ändå en bra bit från sub 45. Men, men bara att bita i. Det ska gå.

Tyvär fick jag lite ont på utsidan/baksidan av knät under löpskolningen i lördags. Kände inget under löpningen varken i lördags eller igår men idag har jag molvärk. Får stretcha ordentligt och idag får det faktiskt bli ellips.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: