Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Las Playitas

Kategori: Träning

Semester var grymt skönt! Och det blev en hel del tränat, inte så långa pass men många. Av två anledningar. vaden och att vi är två som skall träna. Efter varandra och det är ju kul att hinna umgås lite med varandra också.
 
Känner mig ganska utvilad nu men har sömnbrist. A verkade inte riktigt förstå det här med tidsomställning och vi vaknade allt som oftast mellan 05-06. Vilket betyder att jag väntade ut ljuset för att komma iväg på morgonjoggen och oftast snubblade man iväg vid 7-snåret i halvmörker för att vara hemma innan åtta och skicka ut den andra och till slut vara vid frukosten vid nio. Tränade och dushade båda två.
 
Det andra passet genomfördes mellan 16-19. Tre gånger ett extra styrkepass mitt på dagen.
 
Playitas då? Något att ha? Ja och nej. Grymt kul att vara på en semesterort där alla går i träningskläder. Bra med pass hela dagarna om man är intresserad. Vad vi kunde se var dock fokusen på motionärer under de flesta passen. Bortsett corepassen i gymmet som var grymt bra och med välutbildade instruktörer!
 
Det fanns uppmärkta spår att springa men alla gick i samma område och var extremt lika varandra. Ingen omväxling där. Fast återigen kul att möta likasinnade under passen! Värmen var mumma men inte blåsten. Den heter ju vindens ö och vissa dagar var vinden så stark att den förstörde kvaliten på träningen. Kan tänka mig att det var ännu värre för cyklisterna.
 
Vi valde att köpa till frukost. Bra val! Bra frukost! Däremot var det lite dåligt med restauranger på kvällarna. Några var stängda (lågsäsong?) och det fanns kanske 5-6 olika att välja på. Kvaliten skiftade men var väl sådär.
 
Kommer jag att åka tillbaka? Tveksamt? Isåfall med ett större gäng så att man får sällskap på löprundorna. Och med barnvakt kanske eller ännu bättre. Utan barn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: