Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vinterpass

Kategori: Träning

  • Kallt och grinigt ute. Många intervaller beställda. Känns som vinterträningen är här. 10st 3-minutare med 1 min vila. Första blir en lång backintervall och jag öppnar kontrollerat. Inte förivra mig. Sen flyter det på bra och jag hamnar lite mellan två grupper och tänker  att jag ska gena ikapp gruppen framför. Dagens sämsta beslut och här tappar jag definitivt kontakten. Efter 6 intervaller bryter de flesta längst bak i klungan men efter en snyggare gening är vi nu tre igen.Glädjen blir kortvarig när de ger upp efter 8. Kämpar med genomförandet av de sista. Hyfsat i alla fall. Det är mentalt jobbigt att kämpa de sista när man tidigare sprungit i grupp. 
  • Tempot varierade ganska kraftigt i och med att vi sprang på kuperade 5:an. Som sämst 6 min/km, som bäst strax under 4. Bra att träna på att springa fort nedför. 
  • Idag blir det jogg sedan vila fram till Finalloppet 19 km!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: