Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Värsta sämsta hösten

Kategori: Träning

  • Inget SM
  • Inget Lidingö
  • Bra form men urkass orientering på DM
  • Mer sjuk än frisk
  • Nu var det dags att avsluta orienteringssäsongen på topp. Uppladdningen var väl sådär. Vaknade grymt tidigt och möttes av - 9 grader. Liggandes aptrött i en varm skön säng. 90 minuters bilväg från tävlingen. Tog mig upp, åt frukost och kom iväg. Tänkte att temperaturen stiger. Den visade envist - 9 grader. Kom fram till TC 40 minuter innan start. Tog på mig blöta orienteringsskor (Skönt i minusgrader) och började värma upp. I dunjacka. Kändes klumpigt. Efter en stund kändes det faktiskt som värmen började komma och när jag väl fått skala av mig några lager kläder kändes kroppen både lättare och piggare. 
  • Drar kartan och springer iväg på hyfsat bra ben. Bestämer mig för runtvägval till ettan. Slarvar och missar stigen. Får ett dåligt vägval och dessutom ingen bra sista säkra. När jag väl stämplar ettan har jag tappat drygt 2 minuter. Lagen bakom är ikapp. Dålig inledning som tyvär fortsätter med vinglig kontrolltagning. Får in lite bättre flyt allt eftersom och har ett bra parti mitt på banan. Vid tredje sista är jag ifatt en klunga som missat. Nästan ikapp. Eftersom nästa kontroll sitter 20 meter från ett hyggeshörn stämplar jag snabbt och tar rygg. Kolllar snabbt kompassen. Som visar snett. Grinar till. Viker av och tar kontrollen tilsammans med klungan men något irriterad. Här hade jag kunnat tjäna 20 sekunder och ta den först. 
  • Spurtar inte. Benen ökar inte. Springer så fort jag kan och lämnar över kartan. Ganska missnöjd. Ingen katastrof. Känns mer som ett typiskt hösten 2012-lopp. 
  • På lördag väntar 18 km Finallopp. Ska det vända? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: