Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Jobbiga intervaller

Kategori: Träning

Han där hemma kör ofta träningspass med varierande fart. Något som jag länge har tänkt skulle vara bra för mig. Tänkt men inte hanterat. Förren igår. Jag gillar verkligen slingan vid kanotklubben och bestämde mig för att det var en utmärkt plats att hitta formen till helgen på. Slingan är 340 meter och består av lerig (i alla fall just nu) bökig småstig. Först platt sen nedför. Vänder ut på grusväg, kort, brant backe och sedan spurten på platten. Jag bestämde mig för 25 minuter kontinuerlig löpning. Vart annat varv fort och vart annat varv kontrollerat. Kroppen känns egentligen pigg men jag sliter med andningen. Hostar och spottar och det trycker över bröstet. Hoppas det släpper snart. Typ idag. Ryggen känns av men gör inte ont. Börjar i kontrollerat tempo för att kolla status på slingan. 2:05. Ett varv fort. 1:50. Hinner med 13 varv och de långsamma landar mellan 2.04-2:09 och de snabba mellan 1:45-1:50. Nöjd! Höll farten hela passet och kände mig stark. Kan bli en bra helg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: