Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Enkelt- om man gör rätt.

Kategori: Träning

  • Lördag em. Bestämmer mig för att jag är tillräckligt frisk för att få starta på Fräknefejdens långdistans.
  • Söndag 06:00. Går upp. Långt innan klockan ringer. Leker med traktorn och försöker sova i soffan.Samtidigt.
  • 07:30 Frukost. Gröt på golvet, på stolen, i soffan, på kläderna och lite i magen. '
  • 08:15 Dammsuger. Lika bra när man är uppe.
  • 09:30. +5 grader och ösregn i bilen på väg norrut. Var det här verkligen smart?
  • 10:15 Oj vad det regner. Oj vad kall jag blir.
  • 10:40 Försöker springa på för att bli varm på väg till start. Misslyckas. Men kroppen känns i alla fall frisk. Snorar och hostar lite.
  • 11:05 Känns oväntat piggt. Kontrollerna sitter där de ska inledningsvis även om jag ibland kanske inte riktigt håller stråken.
  • 11:40 Hm. Jag fryser sjukt mycket. Kanske borde bryta? Det är här det börjar. Koncentrationen och kroppen tar sig ur tävlingstillståndet och jag börjar fokusera på inte bli sjuk och ta inte ut dig i onödan. Bommar i princip allt. (Vilket inte är så konstigt med tanke på att jag inte tittar på kartan.) Tänker att jag hoppar av vid varvningen. Väl där träder "intefåranvälgeuppbaraförmanharvaritförkyldhaftryggskottvaritförkyld" in. Dåligt beslut. Bommar ännu mer och blir ännu kallare.
  • 12:50 I duschen men inser att tårna måste få tina långsamt så ut igen och på med alla kläder jag har. Full värme i bilen. Hem till en kopp te.
  • Idag är jag fortfarande frisk. Snorar och hostar men inte värre och känslan är frisk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: