Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Säsongen 2013

Kategori: Träning

Jag har vintertränat i två veckor snart och även om det är mycket rutiner så blir det lite annorlunda i vinter. Jag har nämligen lite annorlunda mål inför säsongen 2013. 
 
Med barn hemma blir tiden till träning lite mindre och det blir enklare att välja bekväma träningspass som kan köras direkt från dörren. Det tillsammans med att jag tror mig ha en viss utvecklingspotential gör att jag under vintern kommer att träna för milen på sub 45. Målsättningen är att klara av det under våren. Jag kommer fortfarande träna en del orientering, åka på läger och träningar men kanske inte i lika stor utsträckning som tidigare och jag kommer inte att stressa för att hinna åka på dessa pass.
 
Efter att jag klarat av milen sub 45 byter jag fokus till årets andra stora mål som blir O-ringen i Boden. Mer terräng, mer karta under senvåren helt enkelt. Jag är anmäld i D21L så det blir en rolig tuff vecka! 
 
Hösten är ännu lite osäker. Antingen blir fokus på Lidingö 30 km eller så satsar jag på SM. Vi får se vad jag känner för. 
 
Motivationen är hög och jag är nöjd både med min och kroppens insats första två veckorna. Nu börjar snart det roliga!

Kommentarer

  • sara säger:

    Låter lite som min plan även om Boden kanske ersätts med närmare sommartävling.
    När gör vi 45 på milen? Någon tävling eller en platt lämplig runda?

    2012-11-23 | 20:26:35

Kommentera inlägget här: