Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Mellanpass

Kategori: Träning

  • Igår var det dags för att helt vanligt mellanmjölkspass. 1 h löpning. Inget upphetsande alls och jag var totalt osugen. Och helt slut. Det var regnigt och mörkt ute och jag hade träingsvärk i benen från löpskolningen. Tog på mig kläderna motvilligt. Det  tog en evighet att få på sig alla prylar, gå ut ur lägenheten och stänga dörren. Väl ute väntar 2 km uppför. Inte roligt på stela ben men döm om min förvåning när benen inte alls bråkar speciellt mycket. Det gör lite ont när jag börjar springa men det känns ganska lätt. kul! Känslan satt i och jag blev på allt bättre humör. Valde mindre och krokigare stigar än planerat men lyckades ändå hålla målfarten utan större ansträngning. Blev faktiskt så att jag utmanade mig själv med fler backar och mindre stigar för att se om jag ändå kunde snitta under 6 min/km. Och det kunde jag! 
  • Kom hem betydligt piggare och gladare. Att jag sen somnade i soffan innan nio och sedan inte vaknade mer förren i morse är en helt annan historia. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: