Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Krigarinsats

Kategori: Träning

  • Tid: Tisdag kväll i November
  • Status: Mörkt. Kallt. Trötta ben. Trött huvud. Sömnbrist
  • Uppgift: 15+12 minuter tröskel eller till och med något över tröskel. 3 minuters vila. 
Hur långt hinner man egentligen på 15 minuter? Det är en oas av tid och jag inser att det kommer att bli kämpigt att  hålla fart och motivation hela vägen. Starten går vid starten på testbanan. Inser att jag gärna vill en bit förbi 3 km. Målfart 4:48. starten går och det är lika hetsigt som vanligt men försöker hitta mitt flyt. Det är svårt men efter en kilometer så börjar jag bli mer ensam och hitta mitt tempo. Kroppen känns inte så illa som befarat och jag kämpar med tankarna. Tittar på klockan efter 2,5 km när jag är framme vid backen. 4:43 i snitt. Kämpar upp och tittar igen -4:51. Försöker öka sistra metrarna på platten men benen börjar vara trötta och det landar på 4:50. Känner mig ändå lite nöjd. Det är en trött kropp som ger mig 4:50. 
 
Jaha. En intervall kvar och 12 minuters lättlöpt glädje. Lätt nedför eller platt. Bara någon minimal uppförsknix. Försöker orka trycka ifrån. Går sådär och sista km är jag både less och trött. Klockan stannar på 4.39. Känns som jag borde ha kunnat kräma ur lite till. 
 
Får ändå vara nöjd. Vinterintervaller som heter duga. Känns bra att vinterträningen äntligen är igång på riktigt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: