Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Fyrahundra meter åtta gånger

Kategori: Träning

Det var kallt och ruggit ute men eftersom vi tränade efter varandra ville jag vara effektiv och lät kanske uppvärmningen bli väl kort. 12 minuters jogg och kroppen var fortfarande lite kall. Tryckte iväg en första intervall och kände att kroppen fortfarande var lite stel. Fokuserade på avslappnad löpning. Andra var också lite stel men så började jag känna mig varmare och igång och vågade trycka på lite mer. På fjärde stumnade jag för första gången och var glad åt min långa vila. (2 minuter). Dags att vända hem och det kändes genast lättare när halva passet hade avverkats. Fick äran att jaga ifatt och förbi en rullskidåkare. På intervall 6 noterade jag att jag faktiskt hade lätt neför på vägen hem. Det måste betyda lite bättre tider så orka jobba hela vägen nu. Fokus på att springa fint hela intervallen och att jobba med fotisättningen och hög höft. Kommer ifatt rullskidåkaren igen, Rundar honom och tvärstannar. Som tur var vänder han och vi syns inte mer. Sista två blir som förväntat en kamp mot trötta, stumma ben men jag jobbar med tekniken och det känns ganska bra. Nöjd och trött joggar jag sakta hemåt och längtar efter att få slå av klockan och se hur det gick. Mitt rekord på bana är 1:27, målsättningen idag var 1:40. 
 
1:45. Ajdå. 
1:45  Ajdå igen. Hur stor skillnad gör cykelbana mot löparbana?
1:41 Ja det var ju lite bättre. 
1:38 Ja, fjärde var ju jobbig. 
1:33 Hoppsan hejsan lillebror. Lite nedför hade jag ju där men lite uppför också
1:35 Bra
1:35 Uppenbarligen snabbare hem, det lutade nog lite nedför. 
1:35 Jämnheten själv! Och så trött som jag var. Det var bra gjort. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: