Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Bygga pannben

Kategori: Träning

  • Syftet med dagens träning var solklar. Bygg pannben. 30 st 60-30 på löpband. Vilket betydde 55 minuters lidande inomhus. Hur tänkte jag nu? Bestämde mig för att dela upp passet i kvartar. 3 kvartar där jag skulle ha högre snittfart och högre puls i varje kvart. 
  • Första kvarten var seg. Vågade inte öka farten på bandet och pulsen steg sakta upp. I slutet låg den kring 80-85 % av max och den största utmaningen låg i att orka se slutet. 
  • Andra kvarten trycktes pulsen upp några steg och så även farten. Tänkte att gör jag bara två kvartar är det ok. Genomled 10 nya intervaller.  Jobbigt det här att pressa upp pulsen och lite orolig var jag för att inte orka hela vägen hem. 
  • Inledde sista kvarten och kände kraften komma tillbaka. Ökade farten och var bestämd. Tänkte att nu ökar jag lite varje intervall så länge det går. Tiden går, bandet rullar och helt plötsligt är det bara 3 intervaller kvar. Kämpar, sliter, höjer farten ännu mer och dundrar in tre snygga sista. Faller ihop i en blöt hög och tänkte att jag var för feg. Borde ha tryckt på mer tidigare. 
  • Svårt det här med disponering av kraft. Nästa gång skall jag vara lite mer offensiv. Nästa gång blir det utelöpning. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: