Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Helgträningen

Kategori: Träning

Fredagen bjöd på julfest med jobbet och med samling vid sexsnåret fanns utmärkt tid för träning från jobbet! Inspirationen var väl sådär och jag hade svårt att hitta på en runda som skulle ta en timma (plus lite löpskolning). Ringde hem och gnällde och blev erbjuden varm saft och pepparkakor om jag sprang hem! Inget svårt beslut och en stund senare satt jag på hallgolvet och drack varm äppelmust och fick en innebandyklubba slagen i huvudet. Lite svårare var det att lämna hemmt och springa tillbaka till jobbet i slasken. 
 
Lördagen var katastrof. Plus två grader, slask och regn, långpass planerat. Somnade vid lunchen och när jag väl kom ut på min tur var jag sömnig och frusen men samlade minutrar genom att försöka hitta nya småstigar här och där. Kom hem, gjorde leverpastej och firade med smågodis, renstek och massa rödvin. 
 
Söndagen innebar sista julklappsracet på stan. Hemma vid tvåtiden och sen fastande vi liksom i julsysslorna och fick oväntat trevligt besök och kom oss liksom aldrig ut. Synd på träningen men en skön julmysdag när vi fick mycket gjort. 
 
5 dagar kvar innan ett två veckor långt träningsläger! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: