Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Storstad

Kategori: Träning

Igår lämnade jag lägenheten i god tid för att hinna till Corebollen. Jag vet att jag cyklar dit på 10 minuter. Snabbare om det krävs. Hann inte ens låsa upp cykeln förren jag insåg att jag hade punka. Snabbt beslut- bil enda lösningen. 30 sekunder senare går jag mot bilen med nyckeln i handen. 18 minuter till passet börjar. 4 km att köra. Inser att det blir tight. Det är sjukt när man bor i stad där det tar LÄNGRE tid att köra bil än att cykla. sjukt, sjukt, sjukt. jag hann, men jag var sen. Fick springa från parkeringen till gymmet. Så kan det gå.
Imorse hann jag bli på dåligt humör av att köra bil till jobbet. Jag förlorar ju tid på det. Borde ha sprungit men kroppen var inte med på det.
Nåja. Ny dag- nya möjligheter. Får se vad det blir för träning idag. Min tur att ta löparvagnen ikväll.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Jag cyklade idag med - blir lugnare då!

    Mäktigt i går eftermiddag på vägen hem då jag efter ca 1 km blir omkörd av en bil som sedan inte passerar förrän efter ca 9 km (är 11 totalt) - skönt att jag slapp sitta i den bilkön!

    2011-10-04 | 11:24:00

Kommentera inlägget här: