Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Sparring

Kategori: Träning

Lite lat kan man nog kalla mig när jag tränar bålen. Jag gör mina övningar och blir trött men jag kanske inte riktigt utmanar mig själv. Ja kanske inte riktigt flyttar gränser. Igår fick jag hjälp att flytta en liten gräns och få ur all kräm ur magmusklerna. På finalövingen fick jag träna med en vän som inte heller ger upp i första taget utan tempot drevs upp och det blev en maxinsats där vi båda mer eller mindre rasade ihop. Brukar inte ha problem att prata i mikrofonen under slutövningen men igår var det tufft.
Ikväll väntar en mentalt väldigt tuff uppgift. Jag skall springa testlopp och jag vet redan innan start att det inte kommer att bli rekord utan att jag kommer att vara en bra bit från bästanoteringen. Men jag skall genomföra efter bästa förmåga och sätta en starttid. En tid att jobba med i vinter. En tid att förbättra. På något sätt ska jag få det att bli kul och inspirerande att starta ikvälll. Upladdning pågår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: