Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Säsongen 2012

Kategori: Träning

Målsättning:
Känna mig som en elitorienterare och löpare igen.
Ha roligt under tiden.
Grusåttan (7,8 km) under 36 eller milen under 45.
Vara i form till SM och väl där göra årets bästa lopp som förhoppningsvis tar mig till final.
Andralaget på 10-mila.
Utveckling:
När det gäller styrka tror jag att jag skulle må bra av lite mer allmänstyrka. Jag behöver tuffa till kroppen lite. Och nu pratar jag inte bara ben och bål utan hela paketet. Typ ett pass i veckan utöver coreboll. Vilken typ av benstyrka jag skall köra får jag diskutera med PT.
Jag behöver definitivt köra löpskolning och banintervaller. Och jag längtar!
Tröskelträning är viktig. Att orka springa fort under en längre tid.
Utöver det fylla upp med distanspass.
Summerar jag skulle en exempelvecka kunna se ut såhär:
Måndag: Coreboll
Tisdag: Tröskelintervaller (varannan vecka distans med vagn, då får intervallerna bli på måndag)
Onsdag: Kortare distans + styrka hela kroppen
Torsdag: banintervaller + löpskolning
Fredag: Distans/Vila
Lördag: Snabbdistans, Ol -bana i hög fart
Söndag: längre distans
Men PT har sista ordet. Återkommer i frågan.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Ser ju riktigt bra ut! Undrar hur min plan ska se ut?



    Vågar inte planera något än; fokus på frisk och hel så kanske jag kan dra i gång träningen 1:e dec.

    2011-10-21 | 10:35:24

Kommentera inlägget här: