Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

På G

Kategori: Träning

Startsträcka. Inte min starkaste sida men jag var så sugen att det var rena julafton. Dessutom ingen D21-start utan mest gubbar runt omkring. Och häng. Tog kartan. Läste på den och tog ettan kontrollerat. Orienterade ifatt några till tvåan. Tog ledningen till 3:an och ledde klungan till en liten bom på väg till 4:an. Stressat av mig. Stiglöpning och några drar om. Håller mig kyligt lite längre bak i klungan och springer smart när tempot dras upp. På en lite längre sträcka går det riktigt fort och jag känner att vi går högt men det är tufft att lämna en klunga på en hängsträcka. Lägger mig längre ner i sluttningen men så att jag ser klungan. De stannar upp, jag kollar snabbt på kartan, tvekar men viker ner snävare än klungan. Osäker och tafflig men gör bara 15 sekunder innan jag viker ner och tar kontrollen först. Trycker på igen men stiglöpning så några kommer om. Inte långt kvar nu och jag vinner mark i en tuff klättning upp till tredje sista, gör ett smart vägval och på väg mot näst sista är jag först igen. Stämplar sista som tvåa i min klunga. Får släppa förbi en på upploppet men stäplar in glad och nöjd.
Kroppen svarar, huudet tänker. Nu hoppas jag bara att jag får chans att visa hur mycket bättre jag blivit under hösten. Lagen till Smålandskavlen kommer snart. Det blir tufft att få en plats. 12 tjejer om 8 platser. Jag slåss om den sista platsen i andralaget. Hoppas min uppvisning imponerade på UK.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Bra Sofia!!! Vilket härligt lopp!

    2011-10-24 | 19:02:40

Kommentera inlägget här: