Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Liket lever

Kategori: Träning

Igår var målsättningen att få känna mig snabb, att få känna trycket i benen och att få fint löpsteg. Han där hemma släppte av mig vid Härlanda tjärn och på lätta ben värmde jag upp till 4 km- skylten. Fick däred mina första intervaller lätt nerför och tryckte till med en snittfart mellan 3:55 och 4:04.( 6 st blev det)  Mycket nöjd var det dags för 3km snabbdistans som fick starta vid dasset vid 6 km. Det innebär start med uppförsbacke. Benen känns grymmt snabba och tyvär kanske jag överskattar min förmåga och drar på väl fort uppför första backen och känner att jag får slita lite på platten men sen rullar det bra förbi kolonilotterna oh ner mot delsjövägen. Sista 500 på raksträckan bort mot grillen känns kontrollerade och med fortsatt bra löpsteg. Snittfart 4:47.
Kommer hem glad och nöjd. Genrepet inför Smålands kunde inte gått bättre. Nu är det upp till mig att förvalta årets bästa form på bästa sätt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: