Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Början på något nytt- om 2 veckor- fast lite tjuvstart

Kategori: Träning

Alla testvärden OK. Jag fick godkänt på besiktningen och nu har jag bara att träna upp mig kvar. För jag har insett att jag inte är tränad för tävling längre. Det ska bli skönt med en lång vinter där det är OK att vara sliten och nertränad. Det ska bli skönt att grisa intervaller och samla långpass på hög. Och motivationen finns- jag skall bara springa Smålands först - fast lite skall jag tjuvstarta med träningen. Bara undvika löpskolning, banintervaller och andra träningsvärkproduerande pass innan säsongen är slut.
25-manna då? Jo tack. Så bra jag kunde förvänta mig. Slet mig runt på lördagen med mycket vilja. Ryggade komkurrenterna och gav aldrig upp. Ett bra lopp där jag tyvär hade långsam gaffel på slutet och tappade klungan men nöjd- jajamen! Denna urladdning gav väntad effekt till söndagens lopp och helt enligt plan fick det gå lite lugnare. Tyvärr inte med fullt fokus på orienteringen. En bom till ettan förstörde dagen och den dåliga känslan förföljde mig sedan.
Roligast i helgen var dock att jag med en dålig känsla i kroppen kan prestera ett så pass bra lopp som jag gör. Formen känns mil borta, löpningen känns tung, orienteringen ringrostig och ändå hänger jag med tjejerna i klubben på min sträcka. Hatten av för mig. Kanske blir 2012 mitt år?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: