Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vårlöpning

Kategori: Träning

Igår kunde jag ignorera känslan av långsamhet och njuta av +10 grader och barmark. Lyckades att få ihop årets längsta löppass på totalt 75 minuter. Härligt. Och jag mår så bra när jag springer. Så enkelt är det!

På söndag är det dags för tävlingspremiär och jag har ett mål tävlingen. Jag får aldrig lämna en kontroll utan att ha en plan för sträckan. Jag har varit borta ett tag från orienteringen och har nu chans att lära in ett bra beteende. Men inte ha för höga mål utan vara nöjd med att jag faktiskt sprang hela banan med en tydlig plan. Det blir lätt lite vingligt när farten är låg och jag kommer nog att vara duktigt trött på slutet. Men en plan skall jag ha!

Idag får det nog bli vilodag då benen känns ganska möra. Lite core skall jag köra idag eller imorgon, allt enligt målsättningen 2 corepass och ett löpskolningspass per vecka. Löpningen ökas i en takt som känns ok och cykel/elips efter vad jag hinner och kroppen verkar orka. Jag har inte riktigt fått tillbaka min gamla träningsork och det blir inte riktigt lika många timmar och pass än men  men....

Snart dags att riva igång riktig träning.

Kommentarer

  • sara säger:

    Lycka till på söndag, låter som ett bra mål!



    Blir något liknande för mig i Danmark, kommer bli duktigt trött på slutet. Men gäller att hålla i orienterandet för jag är inte i ngn fysisk form för att "springa ifatt" misstag (om man nu någonsin är det) - men en bra plan alla sträckor och extra kartstopp om så krävs.

    2011-03-25 | 15:15:52

Kommentera inlägget här: