Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tålamod?!?

Kategori: Träning

När det kommer till träning har jag noll och inget tålamod. Jag hatar att tänka efter , tänka långsiktigt, tänka smart och allt annat dravel. Tuta, köra och spotta blod är min melodi.

Men- jag är smart nog att ändå förstå vad jag borde och ska göra. Så- igår var jag smart. Kroppen protesterade. (Återigen efter 2 löppass två dagar i rad- notera, sortera in i hjärnan.) Jag hann ändå med lite träning igår. Men planerade 45 minuter på elipsen med 12 intervaller blev till knappa 25 med 5 intervaller. Fick i alla fall runda av snyggt med 20 minuter styrka. Och en lång välgörande, lugn kväll i soffan - utan att röja tag i något projekt. (vill, vill, vill,vill baka bröd igen..)

Idag känns det bra igen så planen är att komma ut på antingen en löptur eller lite cykel. Och- idag njuter jag av möra ben efter gårdagens intensiva benstyrka. Lite härlig träningsvärk och stela ben. Mumma för själen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: