Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Fina skogen- var har du varit i hela mitt Göteborgsliv??

Kategori: Träning

Igår hittade jag den. Den fina skogen. Jag har ju undrat om den inte borde finnas någonstans i Göteborgstrakten? Om det inte skulle finnas någon liten dunge med lättlöpt (fortfarade med göteborgsmått mätt) skog. Igår- helt otippat- var den där. Bara några kilometer hemmifrån. Inte ens vattensjuka mossar, grönområden och hyggen kunde förstöra humöret. Bitvis var det en dröm. Tack för den.

(Dock sved det lite i träningshjärtat att inte få trycka på i så fin terräng.)

Det känns som jag börjar hitta ett träningskoncept som fungerar. Löpning varannan dag, lite alternativt och styrka på det. Skall försöka komma igång med vattenlöpningen snart också. Det funkar bra. Kortare lugnare träningspass och en vilodag då och då. Nu börjar jag bli sliten efter 6 dagars träning i rad och efter kvällens kettlebellspass blir det en vilolördag. (Längesen det hände vill jag lova!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: