Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Arg och irriterad

Kategori: Träning

Jag kommer aldrig att springa ett internationellt mästerskap i orientering men likförbaskat blir jag arg och irriterad när man beslutar att inte arrangera Nordiska mästerskapen i Stockholm 2011. Det är ett halvår kvar. Förberedelserna är i full gång för alla de löpare som inte är mogna att ta en plats på VM än.

I det långa loppet kanske det är ett riktigt beslut för att undvika inflation i medaljer  Nu när VM går varje år och vi har EM också. Men, man kan inte rycka undan mattan för dem som satsar mot NOM. Det är för kort tid kvar. Satsningar mot mästerskap är inte kortsiktiga. De tar inte form en månad innan avgörandet. En satsning mot ett mästerskap är LÅNG. Måhända att värdseliten tar NOM med en klackspark och lägger krutet på VM men Sverige har kanske världens bästa breddelit, låt dem visa upp sig på ett hemmamästerskap. Ta inte bort motivationen och målet för vår framtid. Inte så här nära inpå målet.

Jag hoppas att SM 2011 kommer att genomföras. Annars är mina drömmar rätt meningslösa.

För att nå mina drömmar simmade jag 34 minuter igår. Tråkigt och det var bara drömmen om målet som fick mig att genomföra detta "meningslösa" tråkiga pass.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: