Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Saknar motivation

Kategori: Träning

Det är höst. Många runt omkring mig har sitt höstbreak nu. Rent fysiskt har jag inget behov av det men känner mentalt att jag dras med i de andras tankar. Det är lätt att hamna hemma i soffan istället för ute i skogen. Men det är OK. Jag kan också behöva ett mentalt break. Jag vet ju vad jag vill- egentligen. Och nu pratas det ju säsongen 2011 och då känner jag mig mer taggad.

Vill egentligen inte sätta några mål inför 2011 innan jag vet hur det kommer att bli men har ändå kommit fram till att jag vill vara tillbaka i bra form till 10-mila. Jag kommer inte ha några mål om prestation utan det beror på hur kroppen svarar, men det känns realistiskt att jag skall känna mig trygg att springa en sträcka på 10-mila.

Annars ligger fokus på hösten. SM. Om kroppen vill.

Efter 2 sjukt tunga kvällar hemma i lägenheten när jag har fått kämpa för att ens hålla mig vaken kom jag idag iväg på morgontekniken. Underbart att springa i dagsljus, underbart att starta dagen med träning. Kanske lite väl tuff terräng för mig och fokus låg mer på att hitta framkomliga stråk än att orientera men jag fick med mig 65 minuters motion. Helt i linje med målsättningen just nu.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Heja! Du tuffar på bra tycker jag. Känner igen att det ibland är svårt att hitta rätt på vad som är "lathet" och "riktigt trött och måste vila" som gravid. Jag tänkte som så att jag inte skulle lägga upp till att sluta med något i förtid, dvs alltså om man inte springer på två veckor så blir det så tungt att komma i gång igen att då är det kört. Men roligt att följa dig, skriv vidare även om dina pass inte når upp till vad du kallar träning (men som väldigt många av svenska folket helt klart ville slita med att ens fullföra)

    2010-11-04 | 15:31:17
  • Fredrik säger:

    Kämpa på Sofia! Kommer att missa ditt sista spinningpass imorgon vilket grämer mig :-( Du är grym på att motivera fram de sista unsen av kraft! Lycka till med den lille och skynda dig tillbaka!

    2010-11-07 | 12:11:55

Kommentera inlägget här: