Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tjuvträning

Kategori: Träning

Ingen träning var planerad. Jag skulle glida på cykeln och få vardagsmotion. Klockan blev 8. Dags att ta sig hem. Han där hemma ringde och berättade att efterätten stod i kylskåpet. Benen trummade på. Ökade på lite. Svettades lite. Ökade lite till - så att det faktiskt kan räknas som träning. 30 minuter senare låste jag in cykeln i källaren, gick upp och duschade och var sjukt nöjd med 30 minuters lätt cykling! Och ingen konstig känsla.

Fäktningen borde egentligen inte nämnas. Jag kan bara konstatera att mina talanger inte finns här. Jag vann en match. Och kom förmodligen sist. Enda trösten är att jag var expert på att stöta på fötterna.

Lite offtopic men jag överhörde följande konversation igår:

Tjej 1: M skall flytta till Gislaved och det finns inget köpcentrum.
Tjej 2: Men det måste de väl ha?
Tjej 1: Nej, de har bara HM och Kappahl. Helt sjukt.
Tjej 2: Men ett köpcentrum måste ju finnas? Hur gör de?
Tjej 1: Det är helt sjukt, man kan inte flytta dit. De har inget köpcentrum.
Tjej 2: De får väl åka till Anderstorp då? (Blir imponerad av hennes geogafikunskaper men kanske inte så mycket av hennes koll då Anderstorp är en by...typ.)
Tjej 1: De måste åka till Jönköping. Helt sjukt. De har inget köpcentrum. Man kan inte flytta dit.
Tjej 2: Nej, helt sjukt.

Sen hade jag ätit klart och gick. Och kom fram till att om jag flyttar måste jag kolla så att det finns ett köpcentrum. Det verkar viktigt.

Kommentarer

  • Stina säger:

    skrattar, fantastiskt roligt. Inget köpcentrum? måste ju vara katastrof... Man kan "överhöra" de mest fantastiska diskussioner ibland, särskilt när man åker buss till och från jobbet:-)

    2010-05-07 | 14:32:49

Kommentera inlägget här: