Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

På g?

Kategori: Träning

En försiktig önskan och en liten känsla om att kroppen vaknar till liv? Jag är sugen på löpning ikväll. Det var ett bra tag sen jag var det. Det måste betyda något?

Tyvär (eller kanske är det bra?) blir det förmodligen ingen träning idag eftersom vi skall laga mat på klubbträningen ikväll. Har ändå packat ner löparstassen och har en önskan om att hinna ut på en kort tur. Vill kontrollera om min känsla har någon sanningshalt.

Sitter just nu och drömmer mig bort till en start på lördag. 10 km tuff, utmanande och inspirerande orientering i Värmland. Kan det bli så??? Och om jag har en bra känsla i kroppen får jag då starta både lördag och söndag med fokus på full fart? Är det dumt? PT och jag har redan bestämt att på söndag skall vi göra en test. Jag skall starta med full fart, fullfölja på bästa sätt och sen utvädera hur kroppen svarar.

AHHHH. Jag blir tokig. Jag har träningsinspiration så att det läcker ut genom öronen. Och allt det här järnet jag har tryckt i mig. Vart tar det vägen? Det måste vara fullt nu??

Gårdagen blev en klassisk måndagskväll med spinning och coreboll. Kände mig pigg på spinningen och stark på corebollen. En bra dag på jobbet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: