Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Intervaller

Kategori: Träning

I tisdags släpade jag mig runt på uppvärmningen. Backar är inte att leka med. Men jag lät det ta tid och värmde upp länge innan jag körde löpskolning och sen bestämde jag mig för att ge intervallerna en chans. Tack för det beslutet! Det kändes faktiskt helt OK. Och jag tog inte ens någon extra vila utan rev av 5 30sekundare, 5 20-ingar och fem 10:or med dubbel vila i ett sträck. Kanske inte så mycket att hänga i julgranen men det blev i alla fall några minuters intensiv löpning. Det tackar jag för. 52 minuters löpning.

Igår gick all tid åt till att arrangera sprintcup. I väldans trevligt väder. Ikväll hoppas jag kunna riva av ett löppass, men det är bråda dagar nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: