Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

En vanlig måndagskväll på gymmet

Kategori: Träning

17:50 - Anländer, passerar receptionen där det är fullt med folk.
17:50-18:00 Samlar mina tankar, väljer pass, hämtar instruktörsgrejer. Taggar upp.
18:00-18:09 Träffar stammisar, disskuterar träning, småpratar.
18:09-18:10 Samlar tankarna. Fokus på dagens pass.
18:10-18:55 Nu kör vi! Idag fartlek 80-90+ % av maxpuls. Gänget är ganska taggat. Några kör hårt. Försöker nå fram till alla. Försöker hitta dem med blicken. Blir trött på min egen röst. Som vanligt. Måste utöka mitt ordförråd.
18:55-19:02 Hinna med att säga hejdå, berömma någon som utmärkt sig. Städa upp kring cykeln. Prata med deltagarna. Springa ner och byta om och försöka samla tankarna till pass 2.
19:02-19:10 Heja på nya deltagare. Några följer med från spinningen. Hämta boll och matta. Koppla in MP3:n. Samla ihop mina tankar. Hitta rätt energinivå.
19:10-20:10 Ett helt OK pass. Får övningarna i lite dum ordning. Har svårt att hitta rätt energinivå på corebollen ibland. Blir lycklig över att så många kommer tillbaka varje vecka. Känns som corebollen tilltalar en grupp människor som inte har så lätt att hitta rätt på gymmet.
20:10-20:25 Plocka undan, låsa, släcka. In i duschen. Oftast rätt slut. Både fysiskt och mentalt. Det tar på krafterna att förmedla energi i 2 h. Men jag vet att när jag kommer hem kommer energin tillbaka. Då fylls jag på av all den träningsglädje som jag får uppleva. Det är bara just där. Den där stunden direkt efter passet som jag känner mig helt tom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: