Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Var sak har sin tid

Kategori: Träning

Som ni har märkt har inläggen kommit allt mer sällan och från min sidan mer motvilligt. Det känns som jag bara upprepar mig. Träningpass hit, ångest dit, svett blandat med mjölksyra. Det finns liksom inga mer sätt att uttrycka sig på. Bloggen kommer säkert att uppdateras då och då och ganska säkert lite oftare när det blir säsong igen. (När det nu blir?) men just nu finns inte inspirationen till inlägg.

Träningen flyter på sådär, den genomförs enligt plan, men inte med sprudlande glädje. Har haft en motivationssvacka då jag återigen har haft/har problem med luftrören. Det är inte motiverande att springa när kroppen känns tung och otymplig. Det blir mest negativa tankar om hur dålig jag är och hur sakta jag springer. Så nu ligger all energi på att hålla näsan över vattenytan, att vänta ut problemen och att se det positiva. Att hitta guldkornen. Något som jag faktiskt har blivit mycket bättre på.

Om ni trots allt är nyfikna på hur det går med min träning oftare än vad jag kommer att uppdatera mig här så finns min träningsdagbok på funbeat. Där finns också planerad träning inlagd. Så har du lust att motivera mig är du mer än välkommen att vara med!

Kommentarer

  • Enga, fd klubbmästare säger:

    Kom igen, Spiffa! Enga ser fram mot att se dig springa SM-final till hösten!

    2010-03-18 | 17:23:51

Kommentera inlägget här: