Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tillbaka?

Kategori: Träning

3 minuter - kalvar på grönbete. Försker hålla mig lugn men känner att det känns lite bättre idag så jag är ivrigt.
4 minuter - Tuggar på. Underbart att springa på sjön. Underbart att slippa trafik.
5 minuter - Oj, inte min dag idag heller. Vad slitigt och fötterna slinter. Parkerar långt bak.
4 minuter - Startar långt upp i damfältet. Ingen kommer, ingen kommer, ingen kommer. Springer jag för fort nu? Kanske lite, men vadå. Löparglädje (Och klockan ligger i fönstret hemma så inga bevis finns. )
3 minuter - Känns kort. Och kontrollerad.

4 minuter pausvila. Bubblar av träningsglädje. 4 tappra kvar nu.

3 minuter- Tugga, tugga.
4 minuter - Oj, vad länge det känns. Ut till ön och runt.
5 minuter - Fötterna slirar i snön, jag sjunker igenom i steget. Tänker att nu är det 2 minuter kvar, just då ropar Karin 1 minut. Energiinjektion. 3 tappra kvar nu.
4 minuter - Intar en passiv attityd och gör en kort innersväng. Hamnar långt framför de andra två och tvingas vända upp efter ett tag eftersom jag inte har klocka. Bestämmer mig för att gå med när de kommer ifatt. De kommer och jag ökar. Ligger först och Karin ropar 90 sekunder. Biter i. Ingen kommer här fram. 1 minut. In i det mjukare partiet bakom ön. Kämpar sliter. Ingen kommer här fram. Karin ropar 10 sekunder. Jag tror att hon ropar för att det är slut. Saktar in och ser de andra swischa om. Orkar inte svara då men jag är med.
3 minuter - Bestämmer oss för att sätta handen i sanden oavsett tid dit på sista. Biter i bra i 60 sekunder, sen dör jag. Sätter handen i sanden efter 3:15, en bit efter de andra.

38 minuters mer eller mindre glädje. Jag ropar inte hej än men det är på bättringsväg. Helt klart.

89 minuter efter avfärd landar vi tungt på bänken i omklädningsrummet. Heja mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: