Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Motivationsbrist och besvikelse

Kategori: Träning

Många frågar mig om det alltid är kul att träna. Nej, det är det inte. Just nu är det sådär. Jag hatar när det inte känns OK. I fredags vek jag ner mig på passet. Jag slutförde inte. Vilket stör mig fruktansvärt mycket. Jag är INTE en sån som viker ner mig för att det går tungt. Jag härdar ut, genomför och bokför. Varför vek jag ner mig? Tja, det kändes skit. Jag får inte igång kroppen på max. Men så är det. Bokför och gå vidare.

Motivationen är fortfarande låg och det är lite släpa mig ut just nu, men jag vet ju att det vänder så det är bara att tugga på och bida tiden. Känns då skönt att sluta veckan på 10 h och 1 minut. Hehe!

Nästa vecka blir en bra vecka. På tordag åker vi till Budor för fina skidpass i sol! Räkna inte ut mig. Jag kommer tillbaka!

Kommentarer

  • Sara säger:

    Tror nog att de där 10 timmarna kommer att ge resultat i slutändan. Bara häng i nu!

    2010-03-08 | 08:41:40
  • Britta säger:

    Kalla det inte att vika ned sig. Kalla det klokskap - känns det skit så är det antagligen skit, i alla fall när det gäller dig som älskar att träna.



    (förresten HA jag slog dig i träningstid denna vecka HA HA HA)

    2010-03-08 | 10:27:08

Kommentera inlägget här: