Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Dags att göra nytt

Kategori: Träning

Nu har jag kört nya spinningpasset 2,5 ggr bara för att konstatera att det inte riktigt håller. Det är i och för sig inget ovanligt utan mer regel än undantag och får jag bara byta ut en del låtar kommer jag att vara nöjd. Så får det bli. Ska fila på det i helgen. Dessutom är mina deltagare galet förtjusta i 3*8 minuter så hinner jag inte göra om till nästa vecka kan jag alltid kasta in detta pass.

Tävlingsäsongen lyser med din frånvaro och i sverige verkar snön ligga kvar en bit in i april. Alltså tog vi saken i egna händer och anmälde oss till Spring Cup i Danmark. Tävlingspremiären är därför 2,5 vecka bort. Ska bli roligt och något skrämmande. Det har varit väldigt lite orienteringsträning sista tiden, lite torrträning har det blivit men inga pass med karta i skog. På ett sätt har det varit skönt. Jaghar fått en rejäl paus och nu är jag riktigt sugen på en omstart och försöka börja säsongen med ett nytt BRA beteende. Tror att det har varit bra för mig att få några veckor utan karta för att kunna fundera på hur jag vill orientera. (Målsättning- Jag vill orientera som en elitlöpre). Har börjat fundera på en handlingsplan inför skogssäsongen. I år har jag verkligen möjlighet att bryta gamla mönster och starta om på ett nytt bra sätt. Den ska jag ta.

Ikväll blir det intervaller utan klocka, den ligger hemma i sovrummet.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Kul med Spring Cup! Hade varit kul att hänga med men jag måste ha rimliga ambitioner och då status just nu är 3,2 km på 20 min på löpband så får nog tävlingsdebuten för i år vänta - kanske kan jag vara tillbaka såpass att jag kan springa en medeldistans när snön väl har smält?!

    2010-03-09 | 09:22:22
  • Maria säger:

    Åh så härligt med Spring Cup. Är absolut en av mina favoriter! Mycket bra initiativ att åka tycker jag, håller tummarna att ni får barmark.

    2010-03-09 | 15:58:08

Kommentera inlägget här: