Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Nära döden.

Kategori: Träning

Kanotklubbsslingan är en favorit att springa intervaller på. Den är fin och trevlig. Det är alltid fint väder när vi springer där. Typisk sommarträning.

Igår var det premiärdags för intervaller för min del. Några korta ryck har jag mäktat med men igår var det dags att se hur kroppen svarade på 90 sekundare. Med träningsvärk från gårdagens pass så satte jag iväg. Väldigt kontrollerat för att vara mig. Koncentrerade mig på att springa avslappnat och snyggt. Gick väl sådär och det var TOKIGT jobbigt. En minuts vila krävdes för att få tillbaka mig i presentabelt skick. Efter 4 st började kropppen protestera lite och det fick bli en setvila med 3 minuters jogg. Körde en till men då det kändes ganska mycket sämre valde jag att jogga iväg för löpskolning.

Skönt att vara tillbaka på intervallbanan. Tråkigt att känna sig fet och otränad.

Kommentarer

  • michaela(: säger:

    checka in vår låt; http://www.youtube.com/watch?v=VM5h0d-tVig



    och skriv i min blogg vad du tyckte om den :) behöver lite tips & idéer och ja; frivilligt.



    xx / MIKKEY

    2010-06-02 | 07:55:13
    Bloggadress: http://heymikkey.blogg.se/
  • A säger:

    Du är ju inte fet alls. Kanske lite dålig kondis men det går ju att träna på och att du kunde göra allt det då är den inte så dålig i alla fall.

    2010-06-02 | 08:10:09
  • Sofia säger:

    Jag sa inte att jag ÄR fet. Jag sa att jag KÄNNER mig fet.

    2010-06-02 | 08:18:52

Kommentera inlägget här: