Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vilken helg!

Kategori: Träning

Efter att ha haft en hängig fredag var jag orolig för att behöva tillbringa helgen i sjukstuga men jag vaknade frisk på lördag morgon och gav mig ut på ett 2 timmar långt, lugnt, välgörande pass i mina tassemarker hemmavid. Det är en njutning att åka skidor när solen skiner!

På kvällen var det dags för ett mindre bekvämt, men inte mindre roligt, pass. Att bestiga Tabergstopp är något visst. I södra sverige finns det inte så många långa backar. Det blev som vanligt jakstart på intervallerna. Han där hemma startade 90 sekunder efter men trots att jag kände mig stark så hade jag inget att sätta mot och fick storstyk. 11:40 tog det upp till toppen. Där belönades man med en vidunderlig utsikt! Ner igen men för att inte få för långt pass så valde jag att vända när jag blev ifattsprungen. Avslutade med en intervall nerifrån dalen hemåt. Så det blev ca 25 minutes backmalande. Älska backintervaller!

Söndagen landade 2 slitna, vilsna själar i Ulricehamn och kämpade mycket tappert på stela trötta ben i 80 minuter. Det känns väldigt skönt att ha avslutat tredje tuffa veckan och gå vidare in i en lite lättare. Har fått med mig 28 h träning de sista 3 veckorna, och det har varit en hel del löpning. Det är jag MYCKET nöjd med.

Bjuder på lite vyer från lördagens pass.


Lagan startar i mina hemmamarker. Här ser ni hur ståtlig hon kan vara. Lätt jämförbar med Lule älv.

På väg ut i myren. Solen väntar där framme.

Mera på väg ut i myren. Solen, var är du?

Drickapaus vid Eckern.

Länge drack jag.

Kommentarer

  • Lina säger:

    Håll i hatten, good job!!

    2010-01-11 | 22:09:14

Kommentera inlägget här: