Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Trötter

Kategori: Träning

Sjukt trött. Gårdagens löpning hem från jobbet var misär. Kände direkt att kroppen inte var sugen. Bestämde mig för att ge det 15 minuter, kändes det inte bättre då skulle jag vända hem. Det kändes inte bättre och jag vände hem. Med mitt låga tempo så tog det ändå 50 minuter innan jag var hemma.

Idag ska jag köra banintervaller inomhus. Ett pass som jag är väldigt sugen på att köra men jag känner mig tveksam. Dels för att jag känner mig så otroligt sliten i kroppen och då är det inte så roligt (eller smart) att köra maxpass men framföralt har jag haft små förkylningstendenser till och från sista veckan. Och jag vill INTE få sjukdagar. Extra vilodagar är OK men jag vill ha kontinuitet i min vinterträning. Jag får helt enkelt avvakta några timmar och känna efter hur jag mår. Jag ska inte vara dum och köra bara för att jag inte vill missa roliga pass. Samtidigt tar det emot ibland. Usch, den där balansgången är inte lätt. Och ingen annan kan bestämma, det är bara jag som känner min kropp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: