Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tillbaka på sadeln

Kategori: Träning

Tillbaka i spinningsalen. Ingen toppinsats igår men det var OK. Det blev lite för mycket med alla pulsklockor och nya attiraljer. Körde själv på låg nivå hela passet igenom. Gäller att samla kraft till kvällens träning. Coreboll var ovant men skönt att köra ett rejält pass bålstyrka utan att känna av ryggen.

Idag ska jag riva av 4*3 minuter tröskelintervaller OCH 2 st 3 minutare med fri fart. Nice! Synd bara att det både är lite slirigt och kallt. Skönt med få intervaller och en lugnare vecka. Jag har verkligen lärt mig att gilla även viloveckor eftersom jag vet vad som väntar under de hårda veckorna.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Skrämmer det eller motiverar det med allas puls på storbild? (antar att man inte kan veta vem som har vilken puls) Det hade motiverat mig helt klart. Vem är målgrupp? Vet de att man har väldigt olika maxpuls, du Sofia t ex har ju alltid låg puls utan att det betyder att du slöar på träningen...

    Vore himla kul att prova känner jag.

    2010-01-13 | 11:08:30
  • Sofia säger:

    Jag tror att de motiverar de flesta. Man lägger in sin egen maxpuls innan passet på sin egen mätare som bara man själv vet vilket det är. (Alla får ett eget nummer.) Första gången kör vi med 226-ålder men om de inte når rätt zoner när de tar i justerar vi pulsen till nästa pass (eller under passet). Målgruppen är väl egentligen alla. För mig som ofta instruerar pulszoner är det kanon och många av mina deltagare älskar att se sin puls och sin %. När alla fått ordning på sin egen maxpuls blir det ju dessutom peppande att se alla andra kämpa!

    Du måste planera in ett måndagsjobb i Göteborg!

    2010-01-13 | 11:41:07

Kommentera inlägget här: