Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

nr 1-6

Kategori: Träning

Uppvärmning
Nja. Upptining möjligtvis.

Nr 1
3 minuter. Ha. Lätt. Fasen vad kallt det är. Vad stel man känner sig och ajaja vad benen var möra idag. Hur länge har det gått nu då? 2 minut. Jo tjenare 1 kvar. Ok spring snyggt. Under tröskel, kontrollerad löpning.

Nr 2
1,5 minuters vila, borde vara pigg nu. men oj. Denna lilla backen, kan den kännas så? Tryck, tryck, tryck, men inte för fort. bara några meter till. Fingrarna börjar tina. Skönt.

Nr 3
Å, nej. Backen kommer nu. Ja,ja, håll frekvensen. Ta bort masken jag dör. (Puttar undan värmeväxlaren och andas in -12 grader som känns väldigt friskt och skönt.) Sådärja uppe, växla upp tempot. Ser man på det gick ju.

Nr 4
Sista på tröskel. Hm, är ju varm nu. Skönt. Lite flackare igen. Hur sjutton ska jag orka kräma på de 2 sista. Vad skönt att jag bara skall göra 6 st. Undra hur många stolpar jag hinner. 1.30 på klockan, det blir 10,5 stolpar det. nej, jag skall minsann hinna 11. (tappade räkningen sen.)

Nr 5
Oj, inte riktigt så fort, sakta ner lite men driv, driv, driv. Där kom hon ja, häng på nu. Det här skall göra ont. Håll tekniken. In med armbågarna, snabbt steg, tryck ifrån. Shit, jag får inte luft! (Av med masken några sekunder). Yes. Jag är längre upp i klungan nu. Jag springer fortare, och det känns i benen som inte alls verkar tycka att detta är en bra ide´. Jag måste vila imorgon. Bara hela vägen och så en till, sen ska jag vila.

Nr 6
Ok, var du dum nog att ha det här som utgångsfart får du allt bita i. Sista intervallen. Spara inget nu. Kämpa. Hela vägen in i kaklet. Du kan det här. 5 stolpar till, eller 6, fasen det blev 7, jag måste springa fort. Klockpip. Lättnad.

Nerjogg.
Först löjligt sakta och lite promenad med en tjej som har ont i knät. Fryser lite. Träffar på han som är gäst där uppe och joggar med honom. Blir varm igen. Och flåsar lite igen.Tillbaka. Dusch. Middag serverad. Hem. Te. Liten bikvi. Filt. So you think you can dance. Duntäcke. Kudde. Säng. Sova sött.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: