Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Kämpa

Kategori: Träning

Tisdagskvällen blev lite omstrukturerad. Orkade inte vara kvar på jobbet ända till klubbträningen började och var trött efter 1 arbetsdag så jag åkte hem och kom fram till att det var bäst att göra fredagens träning idag eftersom vi skall åka hem i helgen. Så det innebar löptest hemma. Självklart började det snöa direkt jag kom hem. Värmde upp genom att kolla halkstatus på banan. Verkar OK. Ganska mycket snö men inte så moddigt. Är sen otroligt innovativ när jag kommer på att köra löpskolningen i en tunnel! Så det blir jättebra. Bästa löpskolningen på evigheter. River av en tuff 3 minutare på tröskelfart. Kroppen kändes cirka 80 år gammal. Kör rycken på samma ställe som förra gången. Det blir OK men inte riktigt samma fina känsla som innan jul.

Och så testet. Som jag bävar. Måste ägna 90 sekunder åt att peppa upp mig. Första backen kommer direkt. Lite slirigt i snön och benen svarar inte riktigt men jag jobbar med känslan och löpsteget. Lyckas ändå hålla steget hela vägen runt även om det är lite avvaktande nerför. (Orolig för isfläckar under snön). Andra varvet blir en kamp. Lyckas inte med negativ spilt, tappar 10 sekunder. Landar en bit över pers men det var väl väntat med tanke på snön.

Onsdagen innebar skidorientering! Otroligt sugen. Det var evigheter sen jag tävlade och jag har varit sugen på att köra igen men det finns ju liksom ingen snö. Och det var kul! Trots att det var 10 cm lössnö att köra skate i. Vi körde på en golfbana och det var inga preparerade spår för skate så man borde kört klassiskt, det hade gått fortare. Så trots dålig karta, inga spår och "fel skidor" var det roligt! Men oj vad tungt det var. 50 minuter på 6,4 km orientering.....

På eftermiddagen var jag lite sugen att fylla på träningsdagen som skulle ha varit ett långpass. Kom fram till att det fick bli ett löppass. Ignorerade huvudvärken och gav mig ut. det var blandat kan man säga. Otroligt fint att springa i skogen utan lampa i all snö! Lycka för själen. Kanske inte riktigt lika mycket lycka för kroppen. Kort tur blev det.

Idag välförtjänt vila.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: