Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

3,59,7

Kategori: Träning

TRE FEMTIONIO KOMMA 7.
3:59:7.
Drömgränsen är sprängd! Och det känns så skönt.

Med världens sämsta disponerade lopp slog jag rekord rejält. Paserade första 200 på 43 sekunder. När jag paserade 400 tror jag att jag hade 1.27. Det är pers på 400.....Sen brakade tiderna iväg. Jag saknar helt fartkänsla men rycktes nog med av omgivningen. Efter en lätt panikattack att springa bland friidrottare blev jag tokinspirerad och kanske lite väl ivrig. Vilket jag skulle få betala för sen. Hade samma tempo på 800,600 och 400 innan jag lyckades höja tempot på 200. Men inte nog med att jag persade på 1000 och kanske 800, måste kolla tiderna hemma ikväll, jag desutom krossade det personliga rekordet på hela sträckan med över 20 sekunder. Skönt att plocka med sig.

Löpskolningen var tokigt inspirerande och det är kanon att få några saker att jobba med. Vi filmade lite också och jag ser faktiskt ganska snabb ut på filmerna.

Så- nu gäller det att hitta ett nytt mål! Målet är att hålla mig under 12 minuter men lära mig disponera loppen bättre. Förmodligen skall tusingen landa strax över 4 minuter.

Idag är jag helt seg. Malande huvudvärk och trött! Orientering väntar.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Roger Bannister och nu Sofia Lundberg!!! (jo jag vet att han sprang lite längre men så var han ju längre än dig också... eller nåt)

    2010-01-27 | 14:03:01

Kommentera inlägget här: