Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

2009

Kategori: Träning

Januari
Inleddes med sjukdom men avslutades med hellweek. Jösses vad jag tränade och hårda pass var det. Men oj vad kul jag hade. Åkte till Oskarshamn på träningsläger och insåg hur en tumkompass fungerar.

Februari
En hel del skidor - seedingslopp till Vasaloppet. Bland annat genomfördes Stenfjällsrundan i Budor i tuffaste möjliga förhållanden. Jisses vad tufft det var. Fortsatte med hellweek....

Mars
Skitvasalopp. Ont i ryggen. Förstörd träning. Inledde tävlingssäsongen på Spring Cup med minimal löpförberedelse. Gick OK. Kände att något fanns där inne.

April
Luftrören började bråka och det var ingen rolig vårsäsong. Jag fick aldrig riktigt visa vad jag gick för. 10-mila blev inte som tänkt. Trots OL-tekniksk bra lopp så fanns inte farten.

Maj
Hittade tillbaka till pigga ben igen och hade bland annat en fin träningshelg i Dalarna med PT som gav massor av inspiration.

Juni
Gör årets bästa lopp på Jukola. Börjar känna mig i form. Börjar känna att det är dags att casha in för all nerlagd träningstid.

juli.
Hinner med 1 tävlingslopp. Som går jättebra. Jag är i bra form. Det är semester. Sen däckar jag. 2 veckor av semestern tillbringas sjuk. Tur att vi avslutar med en vecka i Sälen.

Augusti.
Får ett nytt bakslag när jag precis kommit igång igen. Förkyld i några dagar. Jagar form till DM. Hittar en hyfsad form fysiskt och gör riktigt bra orienteringsinsatser.

September
Slipar och slipar men den brokiga sommaren ger ingen riktig toppform. Jag är dessutom lite stressad över bröllopet som skall gå av stapeln i början av oktober. SM blev lite platt fall.

Oktober
Fru Lundberg tappar all motivation och undrar om hon någonsin skall vilja träna igen?

November
ja, kanske träna lite då? Bestämmer mig för ett år till. 2009 var inte riktigt mitt år?

December
Får vara frisk under julen och tränar på bra. Kanske 2010 är mitt år?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: