Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Träninghelg

Kategori: Träning

Egentligen flyter träningen på riktigt bra. Jag tränar många riktigt bra pass och slår rekord på löpande band.  MEN jag har haft tendenser till förkylning i typ 3 veckor nu. Det gör mig frustrerad. Jag kan träna nästan som jag vill men tvingas till extra vilodagar och överhoppade pass. Och i helgen en känsla av att någon finns i kroppen men jag blir inte sjuk.

Redan under första passet på fredagen kände jag mig lite trött. Jag fick slita för att hänga med i ett tempo som borde kännas helt OK. Massor av snö bättrade väl inte riktigt på känslan. Andra passet var sprint och mindre snö. Ett roligt pass där jag kände mig piggare men valde ändå att inte trycka på för mycket med tanke på vad som komma skulle och min status.

Vaknade på lördagen och var seg och aningen snorig. Men inget ont i halsen och inga problem att springa. Hade dock stora motivationsproblem och då detta var ett pass i lite högre tempo med masstart så tappade jag kontakten direkt då jag kände att det inte var läge att trycka på. Sen kom jag in i negativa tankar och lyckades inte göra det till något riktigt bra pass. Det blev ett lugnt pass att lägga i bokhyllan. På eftermiddagen fick jag order om att vila så då fick det bli så. Lite sur var jag men accepterade faktum att jag inte skulle orka 2 pass just idag. Surt.

Söndagen vaknade jag med samma status. Tyckte dock att kroppen kändes piggare och var uppe och spårade en del under långpasset på Söderåsen. Förhoppningsvis släpper skiten taget nu och låter mig vara snabb och stark igen. Det är jag värd. (Fast jag var ju snabb och stark senast i tisdags....)

Så sammanfattningsvis ett läger med mycket oro och frustration där jag ändå fick med mig många bra timmars träning.

Denna vecka inleds lugnt för att inte bli förkyld och avslutas på ett sätt som tilltalar mig väldigt mycket! Planerad träning hittar ni på funbeat. (Som jag varmt rekommenderar!) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: